17 maj 2016

Stunden i soffan

Åh vad jag älskar de här stunderna i soffan efter jobbet. När jag har börjat 7 och kan hämta A kl 15 och gå hem, ut med hunden och ännu har 45 minuter tills jag måste börja fundera på mat. Då sitter vi bara här och pratar, jag och A. Han säger mest "ampa", "dä" och "ääh", men vi brukar till exempel diskutera aktuella världshändelser på det viset.

Jag känner mig mer och mer hemma på jobbet. Kommunikationsdirektören sa att jag och de andra som är nya just nu ska räkna med 3+3 månader att komma in i jobbet. 3 månader för att vara helt ute och 3 månader för att få grepp om jobbet. Så jag tar det lugnt. Varje dag lär jag mig minst tio helt nya ord. Det är både roligt och skrämmande. Så lite visste jag om skogsbranschen före det här jobbet!

Ishockey-vm har jag helt missat trots att jag brukar följa med det... Jag har för mycket annat jag måste och framför allt vill göra. Men ESC såg jag naturligtvis. Jag tycker Ukrainas bidrag var bra och det är bra att bidrag av den typen får vara med och ännu till vinner! Vi kan inte ha en sångtävling med bara kärlek och fred på jorden, det blir bara tråkigt.


Leggingsen nedan är köpta på Lidl, om någon undrar. Sköna som fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar