8 aug. 2016

Lördagslunch och lördagsöl

Måndag igen och jag är betydligt piggare än förra måndagen då jag hade varit på möhippa från lördag morgon till söndag morgon. Nu är det två veckor tills vi ska på bröllop! Jag hoppas jag får klänningen tillbaka från sömmerskan den här veckan...

Hur som helst så tillbringade jag det här veckoslutet på landet med mamma, pappa och A. T var på svensexa. Vi inledde veckoslutet med en lunch på Svartbäcks segelsällskaps paviljong i Borgå/Sibbo skärgård. De hade god mat och ljuvlig utsikt från terassen.


På lördagskvällen var jag som alltid på mammas och pappas stuga i bastun riktigt länge och riktigt i lugn och ro i sällskap av en grön öl. Jag älskar öl. Inte som i jag dricker öl alla dagar i veckan utan som jag dricker en öl för att förgylla en riktigt bra dag någon gång nu och då. Relationen till öl och kaffe är en av de största skillnaderna mellan mig och T. T hatar både öl och kaffe, jag älskar öl och kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar