30 juli 2013

Äventyr jag inte är skapt för

Alla som läser finlandssvenska bloggar har säkert märkt att Peppe med familj nu befinner sig i Los Angeles för ett helt år framöver.
Det är just sådant här som jag är alldeles för bekväm, introvert och rädd för att göra. Men desto hellre läser jag om sådant. Det är helt härligt att följa med hur det känns och är att flytta till andra sidan jorden (om än det kulturella avståndet mellan Finland och USA är lite mindre än exempelvis mellan Finland och Asien, hävdar jag). Som att läsa en bok, men ännu lite bättre. (Peppe ska ju också ge ut en ny bok strax! En av den här vinterns måsten!)

Min fästman är betydligt mer äventyrlig än jag. Han bodde bland annat på Island i fyra månader hösten 2011 (men det hade han på ett vis inte riktigt valt själv). Den episoden ska jag skriva om någon dag. Det var ganska förvirrande och skrämmande när den dagen närmade sig då han skulle åka, trots att jag då hade kunnat förbereda mig för det i två år. Men så ledde ju det hela till att vi fick en härlig vecka tillsammans på Island sedan i oktober.
För min del är det liksom äventyr nog, att följa med någon annan som befinner sig på äventyr. Jag behöver inte mer än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar