22 maj 2014

Rösta!

Som redan konstaterat, men vi säger det igen ifall någon missat det, är det EU-val på söndag. Rösta, rösta, rösta! Du behöver inte hitta den perfekta kandidaten från det perfekta partiet, men du behöver rösta! Själv gjorde jag Yles test och så studerade jag toppalternativen en stund och så bestämde jag mig. Viktigt för mig i just det här valet är att personen jag röstar på är ung, kvinna, arbetar för miljöns bästa, inte glömt de sociala frågorna som hälsovård och skolgång och värderar jämställdhet högt. De flesta toppalternativ i testet var just sådana här personer, men så valde jag den allra bästa och så var det bestämt.
Politik är inte "svårt". Politik är inget man kan vara "ointresserad" av. Politik är allt du och jag gör, varje sekund i livet. Rösta, rösta, rösta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar