21 aug. 2014

Årets bästa sommarprat

Jag känner att det är dags för lite sommarpratstips igen. P1 i Sverige överträffade verkligen sig själv i år. Fast det är ju inte P1 i sig man ska tacka, utan alla underbara, intressanta, spännande, givande personer som ställde upp och pratade. Mina tre favoriter i år var Agnes Wold, Jesper Rönndahl och Bea Uusma.
Rönndahl var den överlägset roligaste sommarprataren i år, herregud så jag roades av honom, och både Uusma och Wold var så spännande att lyssna på att jag skulle kunna ge dom båda flera veckor av min tid. Jag älskar att lyssna på folk som kan sin sak men som inte skryter med sin duktighet och som lyckas med konststycket att få mig att vilja ta reda på ännu mera om ämnet de pratar om.
Dessutom är det ett stort plus att P1 kräver att pratarna ska ha ett genomtänkt manus när de pratar. Det går inte att sätta sig i en radiostudio och prata i en timme, spelar ingen roll hur insatt du är i just ditt ämne eller hur van du är att prata. Du måste ha tänkt igenom det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar