29 sep. 2014

Helgen som for

I lördags hade vi kaffebesök av de två som ska bli vårt barns gudföräldrar. Eller, de visste inte om det när de kom hit (men hade nog anat det), men vi tänkte att det är en sådan sak man frågar före bebben föds. Förresten ska jag i något skede skriva ett inlägg om dop, vad det betyder för mig. Det var inte självklart att barnet ska döpas, men nu är det bestämt.

Den ljusa lurviga hunden är helt oskyldig i sammanhanget, hon hängde bara med sina betjänter på kaffebesök och så blev hon kvar här i ett par timmar efteråt medan de var på födelsedagskalas på annat håll. En väldigt söt liten sak med ett stort behov av att springa efter tennisbollar hela tiden. Den lilla svarta saken är givetvis vår Essi. Normalt sett kunde hon inte bry sig mindre om tennisbollar, men finns det en annan hund i närheten som visar intresse för någon sak så är Essi snabb att tycka att jag såg den först, den är min!!!


På söndagen tog vi buss och metro ut till Rastböle och så promenerade vi en stund i den härliga septembersolen. Det var så varmt vid havet att vi åt vår lilla picknick i t-skjorta. Ljuuuvligt!


Och nu är jag så redo att föda fram den här bebisen inne i mig. Det gör ont i hela bäckenet, ryggen, svanskotan, överallt. Jag kissar hela tiden och jag hatar att gå omkring och tänka var det där en sammandragning?! Nehej, visst bara lite luft i magen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar