22 sep. 2014

Kaniner och soffdynor

Jag vet inte riktigt när det är tänkt att man ska vila upp sig inför förlossningen... Jag tror inte jag har haft en enda dag utan program sen mammaledigheten började. Men det handlar ju allt om prioriteringar, måste fixa ledig tid åt mig.

Igår var vi i Ikea, hittade bland annat de ursnygga soffdynorna till höger (är avtagbara och tvättbara överdrag - superbra med tanke på bebben!). Kaninen till vänster är en del av en mobil (visst heter det så?) som vi fick till spjälsängen av T:s syster och hennes man.

Nu börjar vi på riktigt vara färdiga för att bebben ska komma. Fast varje gång jag säger/skriver det så kommer jag på sju saker som ska fixas. Borde packa bb-väska till hunden också... Mina föräldrar har lovat hämta henne så snabbt de kan när det sätter igång, så hon måste ha en väska klar. Vi ska försöka med T få ett familjerum efter förlossningen, så T måste ju också ha med sig saker för några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar