10 sep. 2014

Skriva så fingrarna knattrar

Just nu känns det som om personer jag känner skriver böcker till höger och vänster omkring mig. Till exempel har underbara Jessica Suni skrivit en roman om en narcissistisk (jag måste googla ordet för att kolla hur många s det ska finnas) man. Jag minns inte riktigt hur jag lärde känna Jessica, men vi har i alla fall suttit och jobbat på FNB samtidigt i något skede. Igår reserverade jag hennes bok på bibban och hamnade lååångt bak i kön, så ser verkligen fram emot att läsa boken! Häromdagen såg jag att också Michaela von Kügelgen som jag är bekant med från Soc&kom skriver en roman. Själv går jag också omkring och drömmer om att en dag ge ut en roman. Jag har storyn klar i mitt huvud, det är bara skriva som gäller. Före det har jag också ett annat spännande skrivprojekt på gång. Nu fokuserar jag ju mycket på bebben, men jag skulle ljuga för mig själv om jag skulle påstå att jag inte har tid att skriva just nu. Hur det blir efter att bebisen kommer vet jag inte, men målet är att kunna fortsätta skriva då också.

Som de säger i amerikanska filmer: I'll keep you posted!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar