13 okt. 2014

Gone Girl, filmen

Jag läste boken Gone Girl av Gillian Flynn för kanske ett år sedan och älskade den. Nu har det kommit en film som bygger på boken och den såg vi idag. Bra, riktigt bra, men inte lika bra som boken. Filmen hade lyckats få med det mesta, men den där äckliga jagmårilla-spänningen saknades. Filmen gav liksom svaren för snabbt. Men jag ljuger inte om jag säger att filmen är en av de bästa i år.

P.s jag hatar när man sitter i salongen och väntar på att en film ska börja, som i det här fallet en inte alltför blodig eller rå thriller (förutom den ena scenen mot slutet, lite väl mycket blod där...), och så kommer det en trailer för en skräckfilm from hell och man håller på att skita på sig för att nej jag vill inte veta varför det står en tyst liten flicka i vit klänning i den där kvinnans vardagsrum!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar