27 nov. 2014

Jullängtan och fula bebisdräkter

I vårt hus är det snart jul. Igår handlade vi det första av allt vi ska äta på julen! Första gången vi äter i vårt eget hem på julen. Första gången vi lagar julmaten själva! Jag är lite spänd, såklart, men med mig och T i köket kan det (nästan) bara bli bra!
Jag har förstås varit med hemma hos mamma och pappa som ung, annars skulle jag vara helt lost nu. Förstår inte föräldrar som inte tar med barnen i matlagningen, vardag eller helg spelar ingen roll. Det är att göra barnen mycket sämre utrustade för vuxenlivet... A kommer att få vara med i all matlagning när han är tillräckligt gammal. Oj, spårade ur där lite. Hur som helst så började vi handla inför julen och jag kan inte vänta!

Idag hade A sin första läkargranskning sedan den på bb. Allt väl var läkarens bedömning. Vi höll på att missa vår tid på grund av att vi inte visste vart vi skulle och att jag och mannen i infodisken missförstod varandra... Men vi hann trots allt!

Also: på bilden nederst syns en av de fulare dräkterna i FPA-lådan. Det roliga är att den inte är så ful längre när den sitter på ens egna son!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar