1 mars 2015

Melodifestivalen - mina favoriter i år

Årets höjdpunkt, orsaken till att jag orkar genomleva vintrarna här i Finland, Melodifestivalen har kommit igång på allvar nu och alla bidrag är presenterade. Min favorit i år är definitivt Jon Henrik. Hans låt går på samiska och den är underbart vacker. Jag vet inte om en same tidigare deltagit i ESC, men jag tycker det skulle vara oerhört vackert om det sker för första gången i år.

                                       

En annan bra låt i årets startfält, som är det sämsta på åratal, är Måns Zelmerlövs Heroes.


2 kommentarer:

  1. Haha, igen har vi samma musikstil, precis dessa två hejar jag också på! :D Jon Henriks låt är så vacker - dock tycker jag det är nåt som fattas vad gäller själva scenframträdandet/showen, vet inte riktigt vad... Känns inte riktigt färdigt på nåt sätt. Måns show däremot tycker jag passar alldeles utmärkt för ESC! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja, Måns show var definitivt one of a kind! Har aldrig sett något liknande, man blev helt förtrollad :) Min man sa direkt att "den här låten vinner Melodifestivalen i år". Han sa samma när han hörde Sanna Nielsens Undo, som ju vann, så vi får se om han har rätt den här gången också! Tror det är final om en och en halv vecka. Väntar med spänning!

      Radera