16 apr. 2015

Kaffe i mitt hjärta

Den underbara Soelas skriver om sitt kaffedrickande och jag bara hallelujah sister! That's what I'm talking about!
"Även om allting inte är hälsosamt ur en fysisk synvinkel så kan det gynna den psykiska hälsan tillräckligt mycket att det slutgiltiga resultatet blir hälsosamt för en själv."
skriver hon.

Nu hör jag ju till dem som tycker att kaffe är superhälsosamt (fast jag borde byta till ekologiskt och rättvisemärkt kaffe, jag dricker för det mesta bara konventionellt odlat och det är synd för det innehåller en massa sådant jag inte alls vill ha i kroppen). Men förstås slutar också kaffe vara hälsosamt rent fysiskt om en dricker alltför många koppar per dag. Jag håller mig just nu till 2-3 muggar per dag (har ju en liten bebis som fortfarande äter en hel del bröstmjölk att tänka på också) och det är såååå gott!

En får ha lite laster om det betyder att ens psykiska hälsa gynnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar