18 maj 2015

Hemma med A

Idag började T sommarjobba. Det betyder att jag och A är på tumis varje vardag 8-16. Jag måste medge att jag är aningen förskräckt. Vad hittar man på med en 7-10 månader gammal varje dag? Han har ju just nu kommit till den åldern att han börjar behöva stimulans. Det finns ju lekparker i  Böle så det understa ruttnar men jag har för mig att all verksamhet slutar om några veckor, så det blir att hänga där på tumis då medan alla andra föräldrar är på landet med sina barn.

Nånej, det ska väl gå bra. Men hatten av för alla mammor som från start är hemma på tumis med barnen, dessutom är hemma länge. Jag måste medge att jag längtar till jobbet lite grann. Inte för att jag vill bort från A men för att jag vill ha lite happening i vardagen. Det känns som att dagarna smälter ihop när jag är hemma med A, varje dag ser lika ut. Medan T varit hemma (han har ju hållit på med gradun) har dagarna kunnat vara lite olika men nu kommer det att bli en rutin på helt annat sätt med väckning samma tid (idag vaknade A pigg som en lärka när T klädde på sig ytterkläderna) och så familjetid efter 16.30 och så veckosluten med gemensam tid.

Antagligen kommer jag den sista augusti att fundera vart tiden försvann. Eller så kommer jag att tänka att det gör jag aldrig om! Tiden får visa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar