15 maj 2015

Grillat på balkongen

Den här familjen inledde grill- och äta på balkongen-säsongen igår (före regnet kom). Vi hade köpt nötkött och så hade vi fetasallad och grillad zuchhini till, namm!

Det är gott med grillat kött tycker jag, men samtidigt tycker jag vi äter för mycket kött i det här hushållet. Jag försöker ofta få in mer grönsaker men det är ändå så lätt att fastna i de där samma rätterna med lika mycket kött som alltid. Jag drömmer inte om att bli vegetarian men nog om kanske en eller två köttfria dagar i veckan. Delvis av etiska skäl men också för att jag vet att det är helt omöjligt att vi alla på den här jorden ska äta kött 4 gånger om dagen 7 dagar i veckan året om. Och då är jag villig att vara en av dem som inte gör det.

Anyway, vi har alltså en liten elgrill vi grillar på. Blir perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar