26 maj 2015

What to do?

Det här med att sitta i soffan och blogga lite med en 7 månaders. Omöjligt.

Jag märker att A nu börjar komma i den åldern att han skulle behöva aktivering och program. Jag vet bara inte vad. Vi simmar ju en gång i veckan men där blir det snart sommarpaus. Det självklara vore väl att göra något utomhus. Sandlåda känns som ett farligt val - A skulle nog mest äta sanden. Gunga, visst men det är roligt i cirka 3 minuter. Krypa omkring? Nja.

Jag är själv en hemmaråtta. "Hänga på stan" känns inte som något jag gör. Inte för att det heller vore bra program för en halvtåring. A är förstås helt för liten för att leka  med andra, men jag kunde bra tänka mig att hänga med någon förälder här i närheten med barn i samma ålder.

Vad gör citykidsen när de börjar behöva program om dagarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar