11 juni 2015

Marklund, städning, simning, sushi och soffbordet

Jag vet inte vart gårdagen försvann. Såhär rent som vi har hemma nu har vi nog inte haft sedan vi flyttade hit, om ens då. Jag har städat och fixat ungefär hela veckan. Idag, om två timma, är sista babysimningen före sommarpausen och efteråt tänker jag gå via sushistället. T är borta tills någongång i kväll och i morgonteve nyss pratade de om prinsbröllopet på lördag (som jag skulle vilja se, varför har vi bjudit hit gäster?!?). Det är ungefär det jag har att berätta just nu. Bloggen är supertråkig men så får det vara, tids nog återkommer inspirationen.

Förresten, mitt läsa på finska-projekt fortsätter. Liza Marklund är ett lika tryggt val som en latte efter lunch. Notera det nya soffbordet, köpt på Ikea för en förvånansvärt liten slant. Vi visste när vi köpte det att det var ett dåligt val just nu eftersom A ju konstant har sina händer på det och därmed gör det smutsigt, men om några år så! Det är bra att vara förutseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar