5 juni 2015

Tvättat fönster och balkongdrömmer

Vill man få rent hem och goda bakverk till stånd i köket samt de sällan använda kärlen diskade lönar det sig att ställa till med bjudning för halva släkten. T fyller år snart så om en dryg vecka har vi bjudning och förutom att jag bakat tre kakor den här veckan har jag nu också (imorse) putsat balkongen från några års trafikföroreningar och tvättat köksfönstren (en gång per år räcker tycker jag). Allt medan jag haft hand om A. Jag är visserligen den som tycker att barn ska lära sig underhålla sej själv men när han slog sig och skrek så att det nog hördes till Borgå fick han sitta i matstolen ute på balkongen tills jag var klar.

Så ser balkongen ut. Tråkig. Jag drömmer om en divan, vackra växter (vem som nu ska sköta dom?) och litet "soffbord" men också någon lösning som gör att minst jag, T och A kan äta där ute.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar