3 aug. 2015

Lunch varje dag

Hela sommaren sedan T började jobba vardagar 8-16 har vi ätit middag när han kommer hem och jag har på dagarna ätit lunch tillsammans med A (som ju numera äter gröt, lunch, middag, gröt). Det har varit perioder i mitt liv när jag har ätit sämre men jag har konstaterat nu igen under sommaren att jag verkligen mår bäst med två varma måltider per dag, eller i alla fall två hela måltider. Sallad eller sushi funkar också, men det ska liksom vara en rejäl portion riktig mat.

Såhär kan min lunch se ut: stekt nypotatis (det blev över en kväll när vi undantagsvis hade gäster), ugnsgrillad zucchini, en sådan där fryst panerad fiskbiff och så kall sås på jugge/kvarg och en massa vitlök.


Trots att jag äter bra har jag just nu ett så stort sockerbehov att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Ett enormt sötsug. Jag stillar det så gott som varje dag men det kommer ju inte att försvinna av sig själv. Jag känner alltså att en sockerrensning vore på sin plats... För enda sättet att bli av med ett sockerberoende är ju att rensa bort allt sådant. Sedan mår man skit i ett par dagar men så plötsligt är man en ny människa. Jag vet att jag skulle må bättre, sova bättre och kanske behöva lite mindre koffein på det sättet.

Det finns ju numera ett massivt intresse för att leva det goda livet med lite mindre socker så det finns en massa recept och tips på nätet kring hur en kan laga godsaker med mindre sött. Jag ska testa något sådant recept någon dag, återkommer då! Har du tips på något gott med mindre sött i, skriv då gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar