3 nov. 2015

Pysslat farsdagskort

Idag har jag och min ständiga följeslagare varit i Helsingfors stads lekparksverksamhet (inomhus) och deltagit i pysslandet av farsdagskort. Jag kanske täcks visa bild på söndag då mottagaren av kortet också sett det. Det är ju i praktiken jag som gjort det och ja, vackrare kunde det kanske vara... Pyssel och rita och handarbete är inte min starka sida.

Men nu fick jag i alla fall upp ögonen för det här med att pyssla med sonen! Det ska vi börja göra hemma också. Småningom. Kanske.

Farsdag ja. Jag är en sådan som tycker att det handlar om att fira alla pappor med någon god mat, någon tårta och någo som barnen pysslat ihop (och mamma assisterat med). Hela den här kommersiella biten avskyr jag. Köpa rakapparater och kalsonger och böcker. Nej. Det är inte det det handlar om.

Igår då? Äntligen har jag inrett barnrummet, det som är A:s rum. Hans spjälsäng står där inne nu och förra natten sov han där några timmar! Vilken milstolpe. Alla dagar känns visserligen som milstolpar sedan A kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar