21 mars 2016

Uteveckoslut och biltrubbel

Det här veckoslutet har verkligen varit programfyllt och fyllt av känslor. Det började bra på fredagsmorgonen när jag för första gången satt i direktsändning på Yle Vega. Det gick bra och jag hade riktigt bra fredagsfiilis efter det. Sedan gick det rakt åt pipan när jag på fredagseftermiddagen blev strandad på Ikea med en bil som inte startar, två hundar och en ettåring... Att sen vårt försäkringsbolag ännu skickade en bärgningsbil till Ikea Tammefors när bilen stod på Ikea Vanda... Hur dålig tur kan man ha?!?

Anyway. Två hundar hade jag för att våra kompisars Nelli var här i två dygn. Ljuvlig liten krabat och vi fick ett väldigt bra veckoslut sen. På lördagen gjorde vi två längre länkar varav en i Nordsjö, ett av våra favoritområden i Helsingfors.


Det var så ljuvligt väder att det enda jag önskade var några grader varmare.


Hundarna har känt varandra sedan de var valpar så de kommer överens hur bra som helst. Och A fullkomligt älskar Nelli!


Nelli är en sådan hund, till skillnad från vår Essi, som faktiskt leker med en. På söndagsmorgonen kastade vi käpp i hundparken i en halvtimme och det var nog vi människor som tröttnade först.


Imorse har jag sedan då varit med vår älskade hatade bil på besiktning. Jag var beredd på skrotningsdom (jag var så färdig med bilen i fredags!) men den fick godkänt utan anmärkningar! Yei!


Den här veckan jobbar jag tisdag och onsdag men sedan är det påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar