24 mars 2016

#deträckernu

Livet bjuder på riktig berg- och dalbana just nu. I tisdags var det min födelsedag och jag råkade samma dag få riktigt bra nyheter, mer om det senare. Samma dag dog över 30 oskyldiga människor av bomberna i Bryssel. Jag satt hela kvällen på Yle Nyheter och skrev om det skedda.

Men jag vägrar vara rädd. Jag vill inte bygga mera murar. För det är just vad IS vill - att vi ska vara rädda och hata varandra. Att vi ska bli ilskna mot varandra och skapa hotfull stämning i samhället. Låt oss inte spela IS i händerna. Låt oss göra tvärtom mot vad de vill. Låt oss älska och omfamna varandra. Ondska är skrämmande men vi kan tränga ut ondskan.

#jesuissickofthisshit

Nu ska jag njuta av min familj och fira de goda nyheterna vi fick i tisdags. Ha det gott och var tillsammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar