27 okt. 2016

Eländet är här

Och så har höstregnet börjat. Nu kommer det att hålla på så här tills julen ungefär, kanske ännu längre och det kommer att vara mörkt och eländigt och ruskigt och kallt och sedan kommer det att komma alldeles för mycket snö och vara plus och minus om varandra och så blir det halt och vått och halt och vått och så smälter allt och det är riktigt eländigt i mars och början av april och sedan blir det ljuvligt igen! Ungefär där kring halva april brukar det bli riktigt roligt att vara ute igen.

Haha, nej då jag älskar vintern, önskar bara den kunde vara lite mer på riktigt! Mer snö tidigare och utan den där eländiga halkan som alltid ska komma emellan och förstöra allt...

Min mamma har gjort mig riktigt rädd för halka. Hela uppväxten (och fortfarande hör jag) om hur bra skor är livsviktigt för annars bryter man benet som hon gjorde en vinter för 30 år sedan. Jag är numera ägare till ett par riktiga Icebug-skor, jag hann aldrig testa dem förra vintern, men nu så! Kommer aldrig mer halka omkull på isen!

Nej men helt seriöst så har jag insett med åldern att det på riktigt är mycket vettigare att klä sig enligt väder än att klä sig enligt något annat. Jag satsar på bra skor och varma byxor och nu funderar jag ännu på att jag borde ha en ny vinterrock också, en som fungerar både till jobbet och på fritiden men som är vindtät, vattentät och v-a-r-m. Måste bara hitta den perfekta och gärna ett bra erbjudande på den också!

Nu är det ju mörkt också både när jag kommer till och far från jobbet. Som tur är så finns det kaffe! Och ett löfte om ljusare tider, någon gång sedan i april, hehhe.

Det blev ett sällsynt eländigt inlägg det här... Ibland måste man skriva sådana också. Dagens positiva är den nya jobbdatorn, skärmen och tangentbordet! Och att det är fredag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar