28 okt. 2016

Idag firar vi nio år tillsammans!

Idag är ingen vanlig fredag. Nej för idag firar jag och T att vi har varit tillsammans i NIO år. Det har varit nio år av studier, jobb, vardag, skratt, soffmys, separation (först ett år när T var i milin och sedan hela hösten 2011 när han var på utbyte på Island), äktenskap, examen gånger två, mera jobb, barn, ja vi har hunnit med ett och annat. När vi blev tillsammans hade jag inte ens tagit studenten och T var färsk student precis på väg till milin (vi blev tillsammans i oktober -07 och i januari -08 for han till milin och blev kvar där i 12 månader). Den där första vintern så visste jag nog inte vad det skulle bli av det hela, vi var ju två unga personer på väg ut i livet med studier och allt och den där separationen precis i början gjorde det hela ännu svårare. Men här står vi nu då idag som gift par och med barn, hund och hem tillsammans. Bil har vi också, herremingud. Vi har kommit långt.

Den här bilden är tagen för... Åh det måste vara 3-4 år sedan. Då var vi på tumissemester på Åland under ett veckoslut. Det var i oktober, det minns jag, och bilden tog vi på hemresan ombord på Grace.


Och hur ska de här nio åren firas då, tänker du nu. Jo vi ska se Kent live på Hartwall Arenan ikväll medan A är hos mormor och morfar.

T har varit Kents fan sedan alltid men jag måste erkänna att jag inte är deras största fan. Men den här sista skivan, det lilla jag hört av den, tycker jag faktiskt är riktigt bra. Eller ja, Kent är och har alltid varit bra, men det är något med den där melankolin som jag har så svårt för. Hur som helst så ska vi alltså på deras konsert i kväll och jag är säker på att det blir bra. Jag har inte varit på många konserter i mitt liv men de jag har varit på så har jag inte ångrat. Det är ju något väldigt speciellt med en livegig, oavsett vem som spelar, speciellt i en arena. Jag är säker på att det kommer att vara väldigt bra stämning hela kvällen och en väldigt bra spelning! Kents låt Utan dina andetag har en speciell betydelse för oss båda eftersom den spelades på vårt bröllop, hoppas de har den i sin repertoar idag. Överlag har ju Kent låttexter som är fulla av betydelse. Det är inga tomma ord och bladibla utan konstverk. De om någon borde få Nobels litteraturpris!


Det blir tror jag fjärde gången som A övernattar hos mormor och morfar och det har gått utan problem hittills så jag är säker på att det går bra också den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar