9 maj 2013

Blondinbella och reaktioner

Jag brukade inte läsa Blondinbellas blogg. Men så fick jag veta att hon nu är gravid och det är ju då alltså en enorm händelse i bloggosfären i och med att hon ju har en av de mest lästa bloggarna på svenska. En helt normal tjej alltså, sysslar med ditt och datt, bloggar, driver företag etcetera. Och är nu gravid. Nå, jag har gått in där nu i ett par dagar helt av intresse för hurdana inlägg hon skriver och hur folk kommenterar. Graviditet är ju en sådan där sak som alla har en åsikt om. Både sådana som varit, är och kommer att vara gravida. Kvinnor. Män brukar inte ha så mycket att säga om den saken, i alla fall offentligt och det är väl egentligen ganska logiskt. Så jag läste då inläggen och kommentarerna och icke till min förvåning finns där oerhört mycket oerhört provocerande material, både skrivet av Blondinbella (som är känd för att provocera)  och andra personer. I det här inlägget kommenteras exempelvis Blondinbellas vikt och kostvanor.
Ja, jag vet, "bloggar man så ska man tåla kommentarerna". Men det här känns så olustigt. Kvinnan är gravid och så kommer folk och säger att hon måste sluta äta nu annars blir hon fet. Utan att de vet vad hon äter. Kul. Det är så illa det kan bli när folk på nätet tar sig onödigt stora friheter.
Det här med kvinnor som hoppar på kvinnor för att de är fula är så oerhört ledsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar