8 maj 2013

Skit i tolkningarna

Jag har ibland tvingats stå emot frestelsen att ge mig in i en analys av Kristas låt i årets ESC. Men så har jag varje gång tänkt att, näe, det ska inte göras med ESC-låtar. Vi kan inte ta dem på allvar för då skulle vi bli helt galna. Greklands bidrag i år heter exempelvis "Alcohol is free." Jag vill inte get in to that...
Det har kommit både feministiska tolkningar och queer-tolkningar och "det är ironi" -tolkningar. Idag morse i Min Morgon sade ändå Thomas Lundin (och honom litar vi på i det här sammanhanget) att Krista till och med kan vinna. Så skit nu i alla tolkningar!

Krista rockar och hon kör sitt eget race! Ding dong, liksom!

Som en parentes kan jag ju säga, att jag hört alla bidrag i årets tävling. Och det här säger jag varje år, men bidragen har aldrig varit så dåliga som de är i år. Seriöst. Känns lite dumt att sätta vad som motsvarar en hel arbetsdag på att se på sändningarna nästa vecka.
Samtidigt så älskar jag ju ESC och det finns ingenting som liknar det i hel världen! Såklart ska jag se på det! Jo, bidragen är dåliga och ibland undrar man vilken sten de har hittat låtskrivaren under, men stämningen, känslan, fiilisen, aah det är så härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar