14 juni 2013

Mannen i mitt hem

Med anledning av att jag just släppte in en för mig totalt främmande man i mitt hem medan jag var ensam hemma (förutom hunden som ilsket skällde på honom - den 4 kg tunga hunden) så tänker jag nu att här skulle jag ha ett perfekt filmmanus i thrillerkategorin att sälja till något medelmåttigt Hollywood-bolag för en liten slant. Filmen skulle heta ungefär (översatt till svenska) Kvinnorna som inget anade.
Men så tänker jag att äsch, vad fan han visste ju precis vad vi behövde få fixat och han hade mitt telefonnummer. Han är sannolikt helt legit. Hur sannolikt är det att mannen som ringer och vill komma in just då jag är ensam hemma är en galen seriemördare?
Och så tänker jag att trots att han är helt legit byggkarl så kan han ju vara seriemördare.
Men vad fan! Jag är en stark kvinna, jag kan försvara mig. Kung fu och sådant shit! Synd bara att han väger tiotals kilo mer än jag väger...
Och så tänker jag att, tja, så här brukar det ju faktiskt gå till. Någon ringer på, har något ärende hemma hos dig, slår dig medvetslös, våldtar dig och mördar dig. Nej, så går det inte alls till. Personer överfalls sällan av personer som ringer på dörren. Och ännu mer sällan av personer som faktiskt har ett riktigt ärende i bostaden.
Som grundregel kan man ju ha att lite på folk som kan motivera varför de ska in i ens hem. Livet blir annars betydligt krångligare. De flesta är helt ofarliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar