6 sep. 2013

Pilates, day one

Jag känner mig som en ny människa efter dagens pilatespass, det första på kursen! Det är helt underbart att lära sig andas på "rätt sätt" för att stärka musklerna istället för att bara köra hårt, som man ju ofta gör i träning.
Dock förstår jag mig inte helt på folk som kommer till en pilateskurs, första sessionen, och genast högt och ljudligt börjar dissa sig själva. "Jag har inga djupa magmuskler, jag kan inte, jag hålls inte i den här ställningen, etcetera. Man vill bara liksom "vi är här för att lära oss, slappna av och släpp dina krav på dig själ!" Folk är så prestationsinriktade numera. Det ska genast "gå bra" annars var de inte värt tiden... Oavsett vad saken gäller. Och klarar man inte något genast börjar man hacka ner på sig själv.

Nej, folk. Sluta med det! DU är bäst på att vara DU och allt du vill göra kan du bara öva, öva, öva och bli bättre på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar