25 sep. 2013

Snörvel snörvel

Egentligen tycker jag mera om bloggar som sprider positiv energi. Som Elaine Eksvärd i Sverige. Hennes blogg hittade jag nyligen och jag bara yes, det här är den bästa bloggen ever!!!
Själv är jag ändå  just idag deppig, stressad, sur och sjuk och har så jäkla ont i halsen att det inte går att beskriva. Sur är jag för att det blev så, deppig för att jag får inget gjort och stressad för att jag ska träffa min graduhandledare idag. När jag inte har någon röst och inte heller vet vad jag ska tala om med henne för att jag, som sagt, får inget gjort. Vi bestämde mötet redan för flera veckor sedan och jag är inte den typen som backar ur saker.
Jag är inte heller den typen som klarar av att vara sjuk. Jag blir genast sur för att världen bestämmer att nej idag ska du inte göra allt det du hade tänkt göra utan du ska vara illamående och ha svårt att andas och inte kunna tänka klart för att din hjärna är full av slem och det enda du kan tänka på är hur ont du har och hur du nu inte gör allt det som du hade tänkt göra.
Nyss tog jag en panacod. Det är ju inte som att man slänger bort sådana dunderpiller efter att den som fick dem utskrivna på recept inte längre behöver dem.
Med andra ord så är det allt annat än en bra dag idag. Jag ska ta mig i kragen, lovar. Och sluta klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar