30 okt. 2013

Att skjuta ner

Jag tror på att människor mår bra av att stötta varandra. Säger någon att det här vill jag, det här tror jag på, det här ska göras, så är det oftast bättre att säga att "det låter jättebra, så är det" än att säga att "jag bryr mig inte, det var det dummaste jag har hört.
På tal om att stötta så skrev Mikael Sjövall i tisdags en uppmärksammad kolumn i Hbl. Såhär menar han. Jag som vit, medelålders man i Finland med en elitställning som möjliggör att jag skriver kolumner i Hbl utan att direkt ifrågasättas är trött på att kvinnor ska tycka att det här landet inte är jämställt, jag som man med de ovannämnda privilegierna bestämmer att det här landet minsann inte behöver någon mer jämställdhet. Se det som ett exempel på hur man inte stöttar på vettigt sätt.
Det är så lätt att sitta där på sin tron och säga att alla som tror att det finns olika hinder i samhället har fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar