28 okt. 2013

Bokrecension: Vi måste sluta ses på det här sättet

Jag skrev att jag ska läsa den här boken. Just det har jag nu gjort och tja, lite besviken är jag. Minns inte var jag såg tipset att man ska läsa den, men det känns som om det här helt tydligt är en ungdomsbok. Handlingen är mycket enkel, karaktärerna mycket enkla att lära känna och förstå och temat sådant att visst, det är underhållning, men ger inte så mycket åt mig.
Enkelt: Tjej blir kär i man, man blir kär i tjej. Båda har såklart ett liv också utanför förälskelsen och det uppstår problem. Och så händer det inte så mycket mera. Det är mycket dejter, mycket pussar, lite samlag, lite känslor och mycket rådd fram och tillbaka. Kräver inte mycket hjärnaktivitet och ger inte heller så mycket mera än enkelt förstådd underhållning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar