2 okt. 2013

Ikea, plantor, pengar

Vi var i Ikea igår med T:s föräldrar. Vi behövde lite nya möbler, mattor och prylar och så blev det. Jag klarar egentligen av att snickra helt okej, det är bara det att T alltid gör det så då är det ju enklast för mig att bara ta ett steg tillbaka. Skulle jag få göra det själv skulle jag klara av det, men det går liksom snabbare när han gör det. Lite hjälp tror jag att jag var ändå...
Jag förstår inte prissättningen på Ikea. En badrumsmatta vi köpte kostade 1 euro, medan den här underbara skapelsen nedan, en Yucca-palm, kostade typ 25 euro. En matta kostar alltså mindre än en kaffe på stan medan en växt kostar en timlön. Jag fattar inte.
Den där palmen är för övrigt T:s önskemål. Jag har sagt att han sköter den själv för jag klarar inte av växter (fast nu ser ju pengaträdet där till vänster i bakgrunden ut att må lite bättre igen...!) Min tippning är att den klarar sig en vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar