31 dec. 2013

Året som kommer - mina mål för 2014

Jag vet att jag tjatar lite, men goda saker så som fina mål i livet tål att upprepas:
  1. Vara mer närvarande. Inte konstant sitta med näsan antingen i en bok, i datorn, riktad mot teven eller ipaden, utan mera här och nu.
  2. Dricka mindre vin och öl och äta mindre slögodis. När man äter gott ska man njuta av det, vara närvarande (igen!) och faktiskt fokusera på det. Inte slöäta framför en tråkig film för att man inte har annat för sig.
  3. Vara lycklig i de lyckliga stunderna.
  4. Stressa mindre för det som sker nu och det som sker om ett halvt år.
  5. Fortsätta läsa romaner, jag har en bra takt just nu.
Vi ska som bekant gifta oss det här året, så jag antar att "vara en bra hustru" eventuellt kunde läggas till på listan. Men det känns som att allt det jag är nu, som har fått T att vilja gifta sig med mig, nog gör mig till en bra hustru också. Inget ska förändras på den fronten, alltså.

Ikväll firar vi med vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar