27 dec. 2013

Idag

Idag har jag en sådan där känsla som jag tror att många andra också har just nu. Nämligen "var det det?" -fiilis.
Man väntar och väntar på julen som man väntar på andra högtider och fester och större händelser, men sedan kommer dagen och man upplever den och så efteråt är det vardag igen. Det är sådana här dagar man inser att det inte går att leva sitt liv från högtid till högtid, fest till fest, utan att man måste ha en fungerande vardag och vara lycklig i stunden för att livet ska kännas bra som en helhet. Annars bränner man ut sig eller blir deprimerad. Det gäller att skapa sig ett bra liv också utanför alla de där bästa stunderna i livet.
Men det gäller också att tillåta sig att vara lite nere nu och då. Livet är inte en seglats en solig dag i juli. Livet är en berg och dalbana, det går upp och ner.

Nästa år blir ett stort år för mig. Jag blir färdig från högskolan, vi gifter oss och så har jag lite annat ditt och datt på gång. En sak jag lovar mig och alla omkring mig är att vara mer här och nu. Inte i någon blogg någonstans eller på sociala medier eller i en annan värld i mina tankar, utan här och nu. Det är viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar