28 dec. 2013

Att vara lite yr och lite vilsen och sen komma tillbaka

Före julen var jag lite svag i ett par dagar, vet inte vad det beror på men jag drabbades för andra gången av svindel. Jag var yr hela söndagen, kunde varken stå, gå eller sitta utan tvingades ligga hela dagen. Annars hade jag spytt, så mycket snurrade det om jag rörde på huvudet ens lite. Förra gången jag drabbades av samma sak var för ett och ett halvt år sedan och då gick det över till nästa dag, precis som nu. Funderar på att prata med en läkare, men känns som att "äsch, jag klarar nog av att må lite illa en dag". Läste på nätet att svindel och yrsel sällan är farligt men kan vara återkommande som då i mitt fall.

Men alltså, när jag låg där hade jag ju tid att läsa. Den här boken har jag nu läst klart och den är alldeles underbar! Jag läste den på engelska som synes, vilket var en utmaning. Språket är enkelt att förstå men vissa små ord går ändå alltid förbi en. Jag tror bara att det endast finns på engelska, men är osäker. Hur som helst, det här är en bok för alla som känner att vad f-n händer med mig och mitt liv? Så kände nämligen Cheryl Strayed, huvudpersonen, tills hon bestämde sig för att ge sig ut på en vandring, ensam. Och så hittade hon sig själv igen. Den påminner väldigt mycket om Eat, Pray, Love som jag också älskade. Ung kvinna i kris ger sig ut för att hitta sig själv.

Wild av Cheryl Strayed. I ett bibliotek nära dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar