30 juni 2014

Steg för steg...

Ibland tänker jag lite för mycket. Jag går som sagt massor. Jag går flera både längre och kortare promenader med hunden varje dag, jag går till och från jobbet och jag går mycket när jag exempelvis har ärenden på stan. Men ibland funderar jag om promenader är som annan träning, att gör du det för mycket så sliter du ut vissa delar av kroppen mer än andra. Det blir liksom ensidigt, tänker jag. Kommer jag att sitta där som 50-någonting år gammal och få höra av läkaren att "du har slitit ut höften med dina promenader"? Eller vilken kroppsdel som nu slits...
Jag försöker ju kompensera promenaderna med träning som stärker musklerna, men nu har det inte blivit något sådant på en tid och lär inte bli heller på länge. Nu då vi flyttade märkte jag hur det där förändrade rörelsemönstret påverkade höften så att mina smärtor från maj månad försvann. Det var som om allt det där lyftandet kombinerat med mycket kortare promenader tack vare tidsbrist fick smärtan att försvinna.
Oh well, jag tänker fortsätta promenera åtminstone i några år till. Det är väl lite så att det jag inte känner till idag kan inte påverka mitt liv idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar