24 juli 2014

Boktips!

På min nuvarande arbetsplats finns en hylla dit folk får hämta böcker och från vilken man också får ta böcker. Jag har plockat med mig hur mycket som helst därifrån. Dessvärre har jag inte fört dit så mycket - men det beror helt enkelt på att jag promenerar till jobbet och helst inte släpar med mig något extra.
Poängteras bör ändå att böcker jag/vi inte ska ha mera brukar jag föra till biblioteket, det ligger mycket närmare än jobbet. De flesta bibliotek i huvudstaden tar emot böcker, ibland så att de tar in dom i systemet, ibland så att du helt enkelt kan lämna dom i en hylla och så kan andra medborgare plocka med sig dem därifrån.

Hur som helst: nedanstående bok plockade jag med mig hem från jobbet en dag i vintras. Nu har jag börjat läsa den, det går långsamt eftersom jag trots allt jobbar några dagar per vecka plus att vi har massor annat på gång nu med bröllopet, bebisen, det har varit flytten med mera. Men det här är just en sådan där bok man läser när man har 5 minuter över och hinner lägga sig i sängen/soffan/hängmattan (jo vi har en sådan på balkongen) för att vila en stund. Handlar om en kvinna som, nu kommer det att låta konstigt, får ett samtal från sitt liv som vill träffa henne för en diskussion om just hennes liv. Ja, det är lite knasigt... Men den är full av enkel humor (inte enkel men liksom lättsam) och så otroligt lättläst.
Kuriosa: jag började också läsa Is av Ulla-Lena Lundberg men den var på tok för tungrodd för att platsa i mitt liv just nu, så där gav jag upp efter ett tiotal sidor. Kanske jag återkommer till den i ett lämpligare skede.

Cecelia Aherns The Time of my Life

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar