18 juli 2014

The magmonster

Bilden nedan tog jag i vecka 27+5, för en knapp vecka sedan. Jag är annars ingen tunika/kjol/klänning-typ men nu har jag börjat uppskatta och till och med köpa klänningar/tunikor. Det finns bekväma gravidbyxor, men jag är ändå lite varmare än normalt trots att sommaren inte varit varm, thank god, och det blir extra varmt med dubbla lager framme på magen (för att inte tala om hur mycket man svettas i den där lilla gropen som bildas mellan boobsen och den stora magen!!) så det är skönt med något lite luftigare på sig. Dessutom har jag skitsnygga ben som tål att visas upp!

Det börjar bli tungt nu. Det är mycket svårt att vända sig i sängen på natten, att komma upp från liggande/halvliggande ställning och att gå i trappor. Jag kan fortfarande komma ner på golvet och upp igen och jag kan knyta skorna, torka hundens tassar etcetera. Det hoppas jag klara av ända till slutet men vi får nu se. Och jag är fortfarande stark! Konditionen är väl ungefär den samma som i januari, har fortsatt promenera som tidigare så där lär väl inte hända så mycket förutsatt att jag kan fortsätta promenera (nu bråkar höften igen, men jag håller tummarna för att det kommer och går).
Nu känns det ändå tyvärr som om illamåendet är på väg tillbaka, har vissa riktigt jobbiga dagar emellanåt. Om jag hade sluppit illamåendet så hade jag kunnat säga att äsch, det är inte alls jobbigt att vänta barn! Men med det, och om det ännu blir lika illa som det var i några veckor då i våras, så kommer jag nog att ge den här graviditeten ungefär 7/10 i vitsord. Allt det andra har jag klarat av, men det är fan inte roligt att må dåligt.

Håret växer också! Ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar