15 juli 2014

Vattengymnastik!

Jag antar att jag fortfarande har mycket energi och är relativt smidig för att vara gravid i sjunde månaden, åtminstone om man ska tro på populärkulturens beskrivning av vad det betyder att vara gravid. För det tackar jag min unga ålder, alla promenader och lite lätt tänjande som jag håller på med varje dag. Och kosten, den är väl helt okej om inte perfekt.
Men någon desto vidare träning har jag inte haft tid för under juni och juli. Och nu börjar det kännas ganska lönlöst att ta sig till någon gruppträning för det är så oerhört svårt att veta vad jag orkar med och vad jag ens kan göra. Däremot anmälde jag mig till Folkhälsans vattengymnastik för gravida. Ett par gånger torde jag hinna gå i augusti och september före D-day.
Vattengymnastik marknadsförs som den optimala träningen för gravida, så det blir säkert mer än bra.

Nu återstår bara problemet med vad jag ska ha på mig. Mina bikinis torde vara helt för små eftersom mina boobs är typ tre gånger så stora som förra sommaren och en hel simdräkt får jag inte över magen... Blir väl att köpa något nytt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar