29 apr. 2015

Sista veckan i april

Jaha, de senaste dagarna har varit mindre roliga. A har nu fyra tänder och det gör såklart ont. Natten till måndagen sov vi alla bara några timmar eftersom han gnällde mest hela natten. Han har också börjat bita mig i bröstet. Det känns inte bra kan jag berätta.

På tisdagen var jag hos tandhygienisten på tandputsning, det är ju inte så farligt men precis som alla andra så ogillar jag verkligen den där stolen... Jag var ungefär lika nervös som när jag låg där på operationsbordet när A föddes. Det gjorde inte saken bättre att mannen som putsade mina tänder var en synnerligen osympatisk typ...

A är nu 6 månader och en och en halv vecka gammal och har i några veckor fått också lite fast föda. Vi har inte varit rädda för att ge lite ditt och datt som vi råkar ha hemma, allt i munnen bara, tuta och kör och hoppas på det bästa. Tills vidare har han inte reagerat på något, annat än kanske med lite ont i magen. De flesta portionerna gör vi själva (till exempel har han fått den smakliga kombinationen sej, morot och lök) men vi är inga absolutister som tycker att burkmat kan man inte ge. Men det måste jag ändå säga, att den burkmat vi prövat så här långt smakar pyton. Jag kan inte förstå hur tillverkarna kan få maten att smaka så... Den här burken på bild var bara lite osmaklig men en annan burk vi prövade gav både mig och T lite kväljningar. Men A verkar godkänna, så jag antar att tillverkarna vet något om bebissmak som inte vi vet... Nä, det kommer nog att bli mest hemlagat för den här pojken.


Imorgon är det valborg. Vi har laddat upp med knackkorv, potatissallad, skumppa och annat gott. Hoppas på balkongväder! Just nu ser det illa ut med tanke på att regnet öser ner, men vi håller tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar