17 juli 2015

Dagens

Dagens försiktigt positiva: Det ser ut som om det kanske löser sig med bilen. Det har varit en sådan fars sedan vi köpte bilen för två månader sedan att jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men det kanske är slut nu. Jag kanske orkar skriva någon längre redogörelse någon dag, men just nu kan jag bara säga att kräv det du har rätt till och var inte rädd för att ta hjälp av utomstående aktörer.

Dagens positiva: Min tå är äntligen bra. Det tog två veckor. Jag kastade ju en sillburk rakt på tån och där och då trodde jag i någon minut att jag skulle vara tvungen att amputera foten. Kanske var tån av, jag vet inte.

Dagens skratt: A har lärt sig att Ikeas matstol Antilop också fungerar som gåstol. Han tar tag i stolens ben, drar sig upp och så knuffar han stolen framför sig. Han kan gå långt på det viset.

Dagens tragiska: Jag har reserverat Johanna Holmströms Hush Baby på biblioteket för länge sedan men boken är så populär att jag aldrig får den. Det är förstås mer än roligt för Holmström, för den finlandssvenska litteraturen överlag, för förlaget, men mindre roligt för mig.

Dagens förväntansfulla: Imorgon ska vi till bostadsmässan i Vanda och på söndag ska vi på skärgårdskryssning. Rederiet som vi hyrde båten av på vårt bröllop skickade oss en fribiljett så nu ska vi hela familjen äta lunch där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar