20 juli 2015

Bostadsmässan och kryssning med Doris

Vilken helg vi har haft igen än en gång. Den här sommaren kommer jag att komma ihåg som sommaren då vi gjorde en massa saker på veckosluten. Alla tidigare somrar har jag ju jobbat mycket veckoslut men nu i år är veckosluten faktiskt familjetid och göra saker-tid.

På lördagen var vi på bostadsmässan i Kivistö, Vanda. Ljuvliga hus de allra flesta men jag kan inte förstå att det finns en marknad i Finland för hus på en miljon med jacuzzi och tjuvlarm och egen toalett i alla sovrum och fyra duschar och terass så stor att en kunde ordna danskvällar för halva Nyland där. Vi var där för att det var en kul grej, lite inspiration och lite målbilder i livet. Inte för att vi någonsin kommer att ha hus om det inte händer något drastiskt, utan bostad, men en bostad ska också inredas. Och så är det alltid lika roligt att se hur andra bor, det stillar ens nyfikenhet om andra likt inget annat.

Två minus får bostadsmässan ändå. Inträdet kostar 21 euro för vuxen. Och inte ens när vi åt lunch fick vi vara ifred från allt program som fanns på mässan, då var det någon clown som skulle uppträda för oss. Dessutom åt vi bara två sallader på stället men betalade för fyra, vilket upptäcktes på kvällen samma dag... Så nu tänker jag försöka återkräva de pengarna.

På söndagen var vi sedan på skärgårdskryssning med m/s Doris, alltså IHA-Lines flaggskepp. IHA-Lines är rederiet på vars båt vi ordnade bröllopet för 11 månader sedan och vi hade fått fribiljett till en lunchkryssning som tack för det. Maten var utsökt kan jag berätta. A tyckte att avfärden var väldigt spännande men så insåg han ganska snabbt att det är tråkigt på en liten kryssare och så sov han resten av tiden. Helt okej, tyckte jag och T.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar