23 juli 2015

Herman Geijers sommarprat, zombier och överlevnad

Ett av årets mer fascinerande sommarprat. Fascinerande på ett otroligt underhållande sätt. Herman Geijers prat om zombier och hur en överlever en zombieapokalyps.

Jag har förresten sett alla avsnitt av The Walking Dead. Om det är något jag kommer att bära med mig för resten av livet så är det a) sikta mot huvudet b) bli inte gravid c) fortsätt röra på dig d) risken att du dödas av en ännu levande är ungefär lika stor som att du dödas av en zombie - håll därför dina vänner nära men dina fiender ännu närmare.

Det var ungefär samma saker som Geijer pratade om i sitt sommarprat. Att städerna sannolikt är farligare att vistas i än landsbygden och att en ska se till att ha personer i närheten en kan lita på. Och att en zombieapokalyps givetvis är fiktion men att det när som helst kan ske saker som vänder upp och ner på hela samhället och att en då behöver överlevnadskunskap.

Jag känner mig fucked. Jag har vetat att jag har noll överlevnadskunskap men efter det här vet jag att jag sannolikt skulle vara bland de första att dö om en apokalyps skulle inträffa. Å andra sidan är det nog lika bra. Jag vill inte uppleva en apokalyps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar