10 juli 2015

Vad jag hatar allra mest på internet

Peppe kastade ut en fråga om vad folk irriterar sig på på sociala medier och jag läser svaren och känner igen mig i mycket. Lustigt det där hur vi irriterar oss på samma saker, men ändå finns de där grejerna där ute... Jag antar att det handlar om att de som gör allt det där irriterande saknar det som för några år sedan kallades netikett men som handlar om helt vanlig vett och etikett för guess what - nätet är också verkliga livet.

Anyways. Det jag irriterar mig på på sociala medier är ungefär det här:
  1. Folk som inte kan språket de skriver på. Sorry, men finns inget mer irriterande än folk som blandar mellan de och dem och det och råddar ihop de tre till en salig röra så de till sist inte vet själva vad de menade.
  2. Folk som försvarar en persons agerande/utsago med orden "alla som kritiserar dig är bara avundsjuka".
  3. Folk vars alla uppdateringar, bilder och hela existens på sociala medier handlar om deras barn eller barnbarn. Jag får nippor varje gång jag råkar hamna på en blogg som heter något i stil med "Lilla söta Adams mamma" och så handlar hela fakin bloggen om hur ofta Adam sket idag och hur mycket han suger på sin napp och när han sover och gjochrhjdaprnghdarbjg... Nippor.  *andas lugnt nu, Eva*
  4. Nättroll såklart, där tror jag vi alla är överens. Har du inget konstruktivt att säga, säg det inte.
  5. Folk som lägger upp en samling nya bilder som alla är identiska! Det här är speciellt vanligt på de där "Åh min lilla mupsipupsi-gulliga bebis"-bloggarna. Tips: jag förstår att din son har på sig en blå t-skjorta om du lägger upp en bild, behövs inte 47 identiska.
Ah. Nu känns det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar