1 juli 2015

Vår vardag i all sin enkelhet

Det ser ut som om det blir en sommar 2015 trots allt nu mot slutet av veckan, i alla fall tillfälligt. Lite ångest har jag över att jag inte njuter av sommaren mer än jag gör, i och med att jag är hemma och har all tid i världen. Samtidigt känns det skönt att det inte varit någon egentlig sommar för då behöver jag inte känna att jag borde ha varit ute, på stranden, i parken ja ni fattar. Jag är inte den typen som liksom sitter i en park och läser eller ligger på stranden och solar mig. Jag gillar sommaren, men inte på det sättet.

Ibland kan jag känna att A behöver mer stimulans än jag kan ge honom, vet inte varför. Han visar inte några tecken på att vara uttråkad. Han kan liksom sitta i 30 minuter och titta på tvättmaskinen som är på. Eller, som igår, inspektera kaffemuggen i en kvart. Han behöver inte utomhustid eller lek på det viset, jag vet ju det. Ändå känns det som om alla andra mammor gör ditt och datt med sina barn. På veckosluten hittar vi förstås på saker hela familjen men också då är det mera på de vuxnas villkor. Äh, jag antar att han visar tecken om han börjar tycka att livet med mamma är tråkigt.

Vi är såklart ute dagligen i minst 45 minuter eftersom vi alltid går länken med hunden. Och på balkongen är vi ibland. Bilden nedan tog jag förra veckan, men så ser många av mina dagar ut. Kaffe, bok och choklad. Här faktiskt på balkongen. Det var andra gången i år jag drack eftermiddagskaffet på balkongen.

Lidls Bellarom 74 % choklad är riktig vardagslyx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar