16 dec. 2015

Jultisdag

Igår var det julgröt i Lekparken Illern, tack till Helsingfors stad för att jag och A fick äta årets första julgröt i sällskap av några andra mammor med barn. A blir alltid så glad när vi är där (träffen är alltså inomhus, inte ute i parken) eftersom det finns så mycket leksaker!


Julandet fortsatte sedan på kvällen då jag också var på glöggaw i Berghäll, sällan har jag känt mig så hipster. Man är liksom ingen helsingforsare före man har suttit på en bar i Berghäll klockan 17.30 på en tisdag, dessutom med sina kolleger.

På tal om något helt annat. Jag vill gratta Sara Forsberg så otroligt mycket. Disclaimer: jag är inget fan av Star Wars även om jag nu äntligen sett alla filmer och ska se den allra färskaste på lördag. MEN hur coolt är det inte att det är en finlandssvensk ung tjej som gjort språket i filmen?!? Grattis Sara, vilken grej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar