28 dec. 2015

Julen ska ut

Julen blev ungefär så bra som jag önskade mig. Nu är jag utvilad, mätt och belåten. Idag i matbutiken fick jag kväljningar när jag såg julmaten som fanns kvar... Tur att julen bara varar i tre dagar...

I det stora hela var det en snöfattig jul men det lilla som kom på annandagskvällen gjorde ju verkligen stor skillnad i naturen. Snön till ära (och för att smälta en del av all mat) tog hela familjen en promenad längs Helsingfors södra kustremsa på söndagen, tillsammans med hälften av de övriga stadsborna. En kan påstå att det var helt okej väder.
 


Nu kliar det i fingrarna att städa ut julen... Julpynt är vackert men jag börjar mer och mer höra till skaran som anser att julen ska ut genast när den är slut. Synd att inte T hör till den skaran bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar