1 dec. 2015

What I want for christmas?

  1. God mat. Det kommer jag att få! Eller, när en själv lagar maten så kan en i alla fall inte klaga.
  2. Några dagars lugnt mys med familjen. Check!
  3. Choko. Obviously.
  4. Se en riktigt mysig julfilm. The Holiday och Love Actually hör till de självklara favoriterna men det finns ju hur många som helst.
  5. Snö. Helst fluffig sådan.


Här hemma har vi redan ganska julfint med lyktor, ljusstakar, julkalendrar och ett städat hem (som såklart ska städas ännu en gång före jul, suck...). Jag är lite kluven till att ha julgran i år... Kombinationen träd fullt med pynt som lätt faller omkull och ettåring som gillar att riva och slita och klättra och dra... Känns inte så hållbart.

Förresten vill jag tipsa om ett initiativ som jag tycker är väldigt bra. Det är FSI:s julkalender. Varje dag fram till jul laddar de upp en video på Youtube med en jumpparörelse. Det finns en version för barn och en för vuxna. Jag har redan gjort dagens rörelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar