21 juli 2013

Läppsalvan, som balsam på mina sjuka läppar

Jag har några laster. Om man nu vill hacka ner på sej själv genom att säga att man har sådana. De är koffein och läppsalva ("läppomada" sade vi när vi var yngre). Beroenden. HC.

Häromdagen satt jag på jobbet och upptäckte att jag inte hade min Bepanthen med mig. Det är sådan jag har använt nu i långa tider i hopp om att mina läppar ska bli lite mer självvårdande, men så har inte skett. Så jag använder Bepanthen flera gånger om dagen. Men där satt jag alltså utan den.
Först tänkte jag "ah, vilket perfekt ögonblick att bara sluta". Två sekunder senare tänkte jag att "nej, jag slutar inte alls, sådant kräver förberedelser, jag klarar det aldrig, jag måste ha läppsalva nu!"
Så sprang jag ner till apoteket. Och hittade den här vackra skapelsen. Se, jag tyckte att det inte är någon idé att köpa Bepanthen, då min salva ju sannolikt finns någonstans. Att jag nog hittar den igen. Så jag köper någon liten tub något som jag kan använda nu akut.

Och jag kommer aldrig att bli fri från det här, så skönt är det på läpparna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar