15 aug. 2013

Orka bry sig om vad man inte får ha på sig

Nu när sommarreorna snart är över så tänker jag att det hade varit helt trevligt att kanske vandra en dag i några affärer. Jag är ingen storshoppare, köper väldigt sällan kläder och när jag köper så är det ofta fritidskläder. Och nästan alltid på rea. Billigt. Med undantag för Det Stora Varuhuset varje oktober och april. Och så älskar jag egentligen mer än något annat att helt enkelt beställa hem saker på postorder. Sjukt smart och behändigt och väljer man en billig affär så får man det till ett billigare pris än att köpa motsvarande i en affär, också när postavgiften kommer på. Jag bryr mig inte om trender och mode, vad som är rätt och fel, jag slänger på mig det jag vill ha på mig. Om andra människor tycker att det är fult så får de väl täcka för ögonen. Jag har dessutom inte ett jobb där man måste ha på sig en viss stil (och skulle ha mycket svårt att klara av sådant!).
Men nu har jag i alla fall en liten undran i mitt huvud. Det är så att jag mer och mer börjat inse hur mycket jag gillar collegetröjor, munkjackor, ni vet. Med huva och fickor och dragkedja och allt sådant som hör till. Och så är jag lite rädd för att det är en sådan där tonårsgrej. Att man inte får ha sådana om man inte är mellan 13 och 17. Helst bara i skolan på casual friday eller "på stan", eller möjligtvis på en filmkväll med kompisarna.
Men de är så sköna..! Jag äger ett par och inser att de är mina favorittröjor och vill gärna ha flera liknande. Vill, vill, vill. Men är det något stort stilbrott att som vuxen kvinna ha på sig sådant?  Jag vet inte och bryr mig egentligen inte heller förutom i mina svaga stunder.
Det är svårt sådant där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar