26 aug. 2014

Vi valde det här och det är så rätt som något bara kan vara

"Ja. Varför ska man då gifta sig? Att gifta sig är ett val som berättar att er kärlek är värd
äktenskapet. Det är ert beslut att dela era liv, att bli varandras familj. Ni har valt att förena två liv på gott och ont, i nuet och i framtiden.
Tingsrättsdomare Juha Fredriksson i det underbara tal han höll för oss under ceremonin, före han deklarerade att vi nu är man och hustru.

Foto: Heidi Hendersson
Kuriosa: När den här bilden togs var vi inte ännu gifta, men en halvtimme senare var vi det.
Livet som gift par är inte så väldigt annorlunda jämfört med de sju år som ledde fram till stunden när vi båda sa ja. Vi har nu samma efternamn, jag kan kalla T min man, vi behöver inte gå och skriva under papper som intygar att han är pappa till vårt barn, vi ärver varandra om något skulle hända, det som är vårt nu är vårt också i framtiden. Först och främst känns det så oerhört rätt. Det var såhär det var tänkt från början, det är hit jag varit på väg hela mitt liv.

Någon gång i vintras kom jag på, då vi pratade om vårt bröllop och att ha en fotograf med oss hela tiden, att jag känner en person som tar mycket vackra bilder. Den personen är Heidi, som också tagit bilderna i det här inlägget. Hon var med oss hela tiden och nu har vi flera hundra underbara bilder från dagen. Tack Heidi!

 
Jag älskar min vigselring lika mycket som jag älskar min förlovningsring.

Jag har aldrig känt mig så vacker som jag kände mig den här dagen. Allt var så perfekt att det liksom inte gick för mig att känna något annat. Håret, sminket, klänningen, magen, ringarna, T var så stilig som jag aldrig sett honom förut, och jag kände mig så tillfreds med mig själv och hur hela dagen blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar